خبر خبر

طرح جامع توسعه فرودگاه اهواز تشريح شد
در نشستي با حضور رييس هيات مديره و مديرعامل و نيز جمعي از معاونان و مديران شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و استاندار خوزستان ضمن تشريح طرح جامع توسعه فرودگاه اهواز براي برطرف کردن موانع موجود چاره انديشي شد.

به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سياوش اميرمکري، رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت در اين نشست که امروز (چهارم تير) برگزار شد، در سخناني هدف از برگزاري اين جلسه را معرفي پروژه هاي فرودگاه شهيد سپهبد قاسم سليماني اهواز و بررسي اقدامات لازم براي اجراي طرح توسعه اين فرودگاه و بررسي موانع موجود عنوان کرد.

اميرمکري با اشاره به اينکه در 10 سال گذشته با توجه به مطرح شدن بحث ساخت فرودگاه جديد، کار اساسي براي توسعه فرودگاه فعلي نشده است، عنوان کرد: بايد براي ساخت فرودگاه جديد و يا اجراي طرح هاي توسعه اي فرودگاه فعلي تصميم گيري جدي انجام شود.
در اين جلسه سيد مهدي رزاز، مديرکل فرودگاه هاي خوزستان در سخناني عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه اهواز طي ماه هاي اخير مي توان به نصب چراغ هاي SFLS، انجام کابل کشي روشنايي باند، سيويل ورک نصب ILS، لاستيک زدايي باند ، درزگيري 40 هزار متر شيار باند فرودگاه، تعويض تابلوها، بهسازي نمازخانه، گل آرايي و رنگ آميزي محاوط، تدارک دو دستگاه چيلر، بهسازي سيستم روشنايي، خريداري دو دستگاه ژنراتور و نيز فراهم کردن دو دستگاه ترانسفورماتور براي ترمينال خارجي اشاره کرد.
رزاز با اشاره به پيشرفت 70 درصدي ساخت ترمينال جديد فرودگاه اهواز افزود: فاز اول محوطه سازي در حال اتمام است. 
وي با بيان اينکه براي توسعه فرودگاه اهواز با مشکل مغايرت سند و جايگيري لوله هاي نفت در زمين هاي فرودگاه مواجه هستيم، گفت: براي ساخت تاکسيوي و آزادسازي باند بايد مشکل مغايرت سند برطرف شود.
فرشيد گليج، مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل نيز در سخناني با اشاره به اينکه طرح جامع 16 فرودگاه کشور از دو سال پيش تهيه شده و براي 12 فرودگاه نهايي شده است، گفت: اجراي طرح جامع تعدادي از اين فرودگاه ها از جمله اهواز، نوشهر، لامرد و رامسر با طرح هاي شهري و روستايي تداخل دارد و اميدواريم شاهد برطرف شدن موانع توسعه فرودگاه اهواز بر اساس طرح جامع با کمک استانداري و ساير مقام هاي استاني باشيم.
گليج با اشاره به اينکه فرودگاه اهواز داراي رتبه چهارم کشور در نشست و برخاست و رتبه ششم در جابه جايي بار و مسافر است، افزود: براي اجراي طرح توسعه اپرون و ساخت تاکسيوي موازي اين فرودگاه به همکاري استانداري نياز داريم.
در اين نشست، مشاور طرح جامع فرودگاه اهواز به ارايه گزارشي درباره وضعيت فعلي اين فرودگاه پرداخت و مهمترين چالش توسعه فرودگاه را  مواردي از جمله عدم توسعه اراضي، موقعيت نامناسب جايگاه سوخت و تداخل مسيرهاي دسترسي عنوان و بر ضرورت توسعه مساحت اپرون فرودگاه و جابه جايي اراضي در اختيار هوانيروز تاکيد کرد.
در ادامه، غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان با اشاره به اينکه اين استان داراي بيشترين تعداد فرودگاه در کشور است و اين فرودگاه ها فاصله کمي با يکديگر دارند، عنوان کرد: مي توان براي اجراي طرح توسعه فرودگاه و ارتقاي سيستم ILS در افزايش ايمني فرودگاه و ديد خلبان تا 550 متري با توجه به شرايط محيطي خاص و وجود ريزگردها موثر است.
شريعتي با تاکيد بر ضرورت ساخت فرودگاه جديد اهواز با توجه به حجم بالاي نشست و برخاست و تعداد مسافران، پيشنهاد کرد که در جلسه اي با حضور وزير راه و شهرسازي براي ساخت فرودگاه جديد و برطرف شدن مشکلات موجود براي توسعه فرودگاه فعلي چاره انديشي نهايي شود.

پس از اين نشست مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و هيات همراه از پروژه هاي در حال اجراي فرودگاه اهواز بازديد و از نزديک در جريان روند اجرايي پروژه محوطه سازي و تکميل ترمينال خارجي جديد و پيشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید از تاسيسات، موتورخانه برق، ترمينال داخلي، پروژه روشنايي باند و ... دیدن شد.

 

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط