خبر خبر

تشريح فعاليت هاي مديريت رفاه و خدمات پشتيباني شرکت فرودگاه ها؛
از مديريت زمان تا ارتقاي سطح رفاه براي کارکنان
مديريت رفاه و خدمات پشتيباني شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به ارائه خدمت به بيش از 10 هزار کارمند و بازنشسته از بهبود کيفيت مهمان سراها، جبران کمبودها و امکانات مورد نياز با عقد قرار داد با مراکز تفريحي و توريستي خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ جعفر اسفندیار با بیان اینکه مجموعه بزرگ شرکت فرودگاه ها متشکل از شش هزار همکار شاغل و 4200 بازنشسته است، گفت: در گذشته فعالیت های بخش رفاه تحت عنوان یک اداره انجام می شد اما با تاکید مدیرعامل محترم مبنی بر توجه ویژه به جایگاه منابع انسانی شرکت، با تدوین ساختار جدید، پیشنهاد ایجاد مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی مطرح و مرداد ماه سال گذشته مورد تصویب هیات مدیره قرار گرفت و این مدیریت به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت توسعه مدیریت و منابع به صورت مستقل با هدف ارائه برنامه ها و خدمات بیشتر ایجاد شد.

** مطالبات بیمه ای خود را به صفر رسانده ایم/ نماینده بیمه مسائل کارکنان را برطرف می کند

اسفندیار با بیان اینکه این مدیریت شامل دو بخش رفاه و پشتیبانی است، اظهار داشت: بخش رفاهی شامل بیمه، مهمانسراها، بلیت ها، تسهیلات و مهدکودک است که خوشبختانه در سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است. در بخش بیمه نیز که شامل همه کارکنان شاغل و بازنشسته می شود، نزدیک به 33 هزار نفر در قرارداد بیمه ای شرکت قرار دارند و البته این بیمه شامل سازمان هواپیمایی کشوری و دانشکده هم می شود.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی در خصوص مطالبات خسارت های بیمه شدگان شرکت فرودگاه ها از بیمه های البرز، پارسیان و رازی به عنوان بیمه تکمیلی گفت: با بیمه البرز از قرارداد سال 95 تسویه حساب شد و با بیمه پارسیان از قرارداد سال 97-96 بیش از 95 درصد مطالبات معوقه دریافت شد و همچنین در سال گذشته و با برگزاری جلسات مختلف با مدیران ارشد بیمه رازی، در مدت زمان سه ماه توانستیم بخش عمده مطالبات کارکنان را از بیمه رازی از قرارداد سال 98-97 که حدود 9 میلیارد تومان بوده است را دریافت کنیم.

وی به استقرار نماینده ای از رفاه در واحد بیمه جهت رفع مشکلات و مسائل کارکنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حضور نماینده ما در بخش بیمه آرامش نسبی حاکم شده است و مساله خاصی وجود ندارد.

**  مهمانسراهای فرودگاه ها را به 30 فرودگاه ارتقا دادیم

جعفر اسفندیار در ادامه با بیان اینکه در گذشته 86140 تخت در سال تنها در سه مهمانسرا کیش، مشهد و نوشهر وجود داشت، بیان داشت: با تعامل و همکاری مدیران فرودگاه های کشور تعداد مامورسراها را از سه فرودگاه به 30 فرودگاه رسانده به طوریکه تعداد تخت ها نیز به 187245 هزار تخت افزایش یافت.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی از الکترونیکی شدن سیستم مهمانسراها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام مراحل دریافت اقامت مهمانسراها از همین طریق انجام خواهد شد.

وی به انعقاد چندین تفاهم نامه با برخی مراکز گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: با این تفاهم نامه ها شهرهایی را که از طریق مهمانسرا قادر به میزبانی نبودیم، از طریق هتل ها و مراکز تفریحی آن استان و یا شهرستان پوشش خواهیم داد.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی همچنین از صدور بیش از 5 هزار بلیت برای ماموریت کارکنان در دو بخش داخلی و خارجی خبر داد و گفت: راهکارها و برنامه های متعددی را در جهت تسهیل صدور بلیت و همچنین قیمت مناسب آن برای کارکنان در دستور کار قرار داده ایم.

وی در ادامه به پرداخت وام به کارمندان شاغل و بازنشسته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در بخش تسهیلات توانستیم با تمهیدات اتخاذ شده، همکاری های خوبی با دو بانک کار آفرین امید و مهر ایرانیان داشته و تسهیلاتی را به صورت وام در اختیار کارکنان شاغل و بازنشسته و کارگران پیمانکاری قرار دهیم.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی در ادامه در خصوص مدیریت مهدکودک نیز گفت: سازمانهای نظارتی درصدد هستند تا مهدکودک به بخش خصوصی واگذار شود که این موضوع می تواند رقم بالایی را برای کارکنان در پرداخت شهریه مهدکودک به همراه داشته باشد. از همین رو در این راستا طرحی تدوین و پیش نویس آن جهت تعدیل قیمت در حال تهیه است.

وی به ایجاد اتاق تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: برای تسریع در امور بازنشستگان نمایندگانی از رفاه در این اتاق مستقر شده و امور بیمه، مهمان سرا و ... آنها را انجام می دهند.

اسفندیار اضافه کرد: برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان با حضور 480 نفر از بازنشستگان در شهریور ماه سال گذشته، پیگیری در جهت افزایش 90 درصد پرداختی های کمک رفاهی و تصویب آن توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی  و اعطای تسهیلات وام به 4200 نفر بازنشسته و وظیفه گیران شرکت از دیگر اقدامات بوده است.

* بازسازی و بهسازی فضاهای درون حوزه ستادی برای رفاه کارکنان

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی در خصوص خدمات پشتیبانی نیز گفت: با توجه به اینکه شرکت فرودگاه ها به عنوان برند برتر مجموعه هوانوردی شناخته می شود، با همکاری و حمایت ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع توانستیم فضای سبز و آب نما شرکت را پس از چند سال بازسازی و متناسب با رفاه کارکنان مجهز به خدمات رفاهی نماییم.

وی اضافه کرد: رنگ آمیزی محیط پارکینگ و ایجاد مه پاش در دو طرف محوطه شرکت، زهکشی باغچه های حیاط ، استقرار صندلی در محوطه شرکت، بازسازی و بهسازی رستوران ستاد، اختصاص فضا در رستوران برای مهمانان ویژه و همچنین قرارداد با پیمانکار جدید برای رستوران در دستور کارها و برنامه های مدیریت قرار گرفته و با سرعت خوبی پیش می رود.

اسفندیار به ساماندهی مامورسرای شاهین اشاره کرد و گفت: بازسازی و ایمن سازی طبقات مامورسرا همراه با بهسازی رستوران و تجهیز به امکانات مناسب در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به تاکیدات معاونت توسعه مبنی بر بازسازی و ایمن سازی مامورسراها جهت استفاده ماموران و خانواده آنها، گفت: بنا به پیشنهاد این معاونت و دستور مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه ها، برای اولین بار تمامی دوره های آموزشی واحدهای عملیاتی در تهران در هتل 4 ستاره برگزار و در مدت زمان دو ماه و نیم، 1200 نفر تخت رزرو پشتیبانی اسکان و ترانسفر آنها به مراکز آموزشی توسط مدیریت رفاه انجام گرفت.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی تصریح کرد: برای اولین بار ثبت اولیه تعاونی مسکن شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام و در ماه های آینده به نتیجه نهایی خواهد رسید و امیدواریم گام های بلندی در جهت تامین مسکن همکاران برداشته شود.

وی ایجاد خشکشویی با تخفیف 60 درصد، استقرار خدمات دولت الکترونیک برای بروز رسانی شناسنامه، کارت ملی و دیگر خدمات را از جمله اقدامات مدیریت رفاه و پشتیبانی عنوان کرد.

اسفندیار؛ ثبت و ارسال اسامی پرسنل ستاد به وزارت راه و شهرسازی در طرح ملی مسکن را از دیگر اقدامات یاد کرد و گفت: نزدیک به 1868 نفر در این طرح نام نویسی کرده اند.

وی به عقد قرارداد با شرکت زاگرس پوش جهت تامین لباس متحدالشکل 6000 هزار نفر به کارکنان شرکت، تعامل با شهرداری منطقه 21 و ایجاد دسترسی محلی به کارکنان مرکز کنترل کشور، قرارداد با هتل رضوان سرعین و قراردادهای دیگر در جهت تامین رفاه کارکنان اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا مرکز کنترل از جمله مراکزی بود که در راس امور قرار گرفت به طوریکه یک تیم 8 نفره از پزشکان در این مرکز مستقر و به صورت مستمر کارکنان را غربالگری و تب سنجی می کردند.

وی با اشاره به ضدعفونی مستمر اتاق کار کارکنان عنوان کرد: ارائه اقلام بهداشتی شخصی و همچنین اقلام مورد نیاز در محل کار برای افراد از دیگر اقدامات بوده است.

اسفندیار اعلام کرد: برای سال جاری اقداماتی نظیراصلاحات لازم در بیمه، پیشنهاد و پرداخت بیمه به صورت پلکانی، عقد قرارداد با پیمانکاران جدید برای رستوران ستاد، بهبود کیفیت مهمان سراها، جبران کمبودها و تامین امکانات مورد نیاز، عقد قرار داد با مراکز تفریحی و توریستی را در دستور کار قرار داده ایم.

سرپرست مدیریت رفاه و خدمات پشتیبانی در پایان گفت: ارائه خدمات رفاهی به همکاران بازنشسته، طراحی و بازسازی فضای سبز و ایجاد مجموعه ورزشی، فرهنگی و تالار و پیست دوچرخه سواری در مرکز کنترل فضای کشور، ساماندهی ساختار مهدکودک، ایجاد تعامل و همکاری بیشتر با سازمان های ذی ربط و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در جهت استفاده از امکانات رفاهی موجود یکدیگر و بازسازی مجموعه کیش از جمله اقداماتی است که در سال جاری پیگیری خواهد شد.

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد