خبر خبر

ضعف پيمانکار دليل تاخير در اتمام پروژه ترمينال جديد خارجي فرودگاه اهواز
مديرکل فرودگاه هاي استان خوزستان با اشاره به پيشرفت 98 درصدي ترمينال جديد خارجي ، از عملکرد پيمانکار ابراز نارضايتي کرد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه های خوزستان؛ محمد رضا رضایی مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه پروژه ساخت ترمینال جدید خارجی فرودگاه اهواز از آبان سال 92 آغاز شده انتظار می رفت در مدت تعیین شده نیز به اتمام برسد که ضعف در کار پیمانکار باعث تاخیر در پایان عملیات این پروژه شد.

وی افزود؛ احداث این ترمینال تاکنون 98 درصد و محوطه بیرونی آن نیز 41 درصد پیشرفت داشته که در عملیات رفت حج تمتع امسال از محوطه داخلی این ترمینال جهت دپوی بار حجاج نیز استفاده شد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در مورد پیشرفت پروژه توسعه ترمینال داخلی نیز گفت: این پروژه در حال حاضر با 90 درصد پیشرفت به بهره برداری رسیده اما نواقصی  نیز از قبیل سیستم اعلان حریق، پیجینگ، اصلاح کناف، سرامیک و... دارد که پیمانکار با توجه به اینکه تمامی مطالبات خود را دریافت نموده از ادامه کار با ابراز برخی ادعاها خودداری می کند.

رضایی به دیگر پروژه های در دست اقدام فرودگاه اهواز اشاره کرد و افزود: عملیات تعویض چراغ های طول باند و تاکسیوی ها که در حال حاضر با پیشرفت 50 درصدی در طول باند و 100 درصدی در نصب پایه چراغ و غیره صورت گرفته است با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.   

وی با بيان اينكه طرح بهسازی فرودگاه اهواز از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است، گفت: عملیات بهسازی فرودگاه از جمله مرمت و بهسازی ابنیه، زیرساخت های تاسیسات برق و مکانیک، محوطه سازی پارتیشن بندی ترمینال، یگان های سپاه و پلیس، مهمانسرا، کانال برق موتورخانه، رنگ آمیزی محاوط، اپرون و... انجام شده و تاکنون پیشرفتی 70 درصدی داشته است.

رضایی مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان همچنین در مورد طرح جامع فرودگاه فعلی اهواز خاطر نشان کرد: طرح جامع فرودگاه اهواز در سال 88 تهیه و به تصویب شرکت فرودگاه ها رسید و در سال 94 مطالعات و بازنگری این طرح به گروه معماران ایران واگذار شد که در حال حاضر در مرحله بررسی فصول 3 و 4 در دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی قرار دارد.

وی به طرح تغییرات در محوطه داخلی فرودگاه نیز اشاره کرد و افزود: فاز نخست این طرح تهیه و ارسال شده که تائید آن مستلزم اخذ تائیدیه طرح جامع فرودگاه اهواز است.

رضایی با اشاره به برخی از معضلات فرودگاه فعلی اهواز ادامه داد: در حال حاضر با توجه به قدمت و دید کم برج مراقبت فعلی این فرودگاه نسبت به رمپ پروازی، جانمایی و شروع مطالعات احداث برج مراقبت و تکنیکال بلاک جزء نیازهای در حال حاضر فرودگاه اهواز بوده که با افزایش ضریب ایمنی پروازها ارتباط مستقیم دارد و انتظار می رود هرچه سریعتر پس از کسب مجوزهای لازم عملیات ساخت آن نیز آغاز شود.

گفتنی است؛ رضایی احداث تاکسی وی موازی را یکی از خواسته های دیرینه فرودگاه اهواز دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط این اداره کل مجوز تامین محل اجرای پروژه از شرکت نفت گرفته شده و با توجه به تصویب مطالعات، در حال حاضر توسط مشاور در حال بازنگری است و پس از انجام آن بروزرسانی و تشریفات مناقصه آن برگزار خواهد شد.

به گفته وی اجرای این پروژه نیز می تواند نقش بسزایی در افزایش ایمنی و تعداد پروازهای این فرودگاه ایفا کند.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط